Onderhoudsbedrijf van Sluis

contact us
Office Locations
We usually respond within 24 hours. Alternateively you’re welcome to call our offices.
2972 Westheimer Rd., Illinois 85486

(084) 123 - 456 88

support@example.com

Artikel 1 – Algemeen

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, werkzaamheden, diensten, overeenkomsten en leveringen van goederen door Onderhoudsbedrijf W. van Sluis, hierna te noemen “het bedrijf”.
1.2. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk door beide partijen zijn overeengekomen.
1.3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen zullen in dat geval nieuwe bepalingen overeenkomen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.

Artikel 2 – Offertes en Aanbiedingen

2.1. Alle offertes en aanbiedingen van het bedrijf zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.
2.2. Een offerte of aanbieding vervalt indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
2.3. Prijsopgaven in offertes zijn gebaseerd op de op dat moment geldende prijzen, exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

Artikel 3 – Overeenkomst

3.1. Een overeenkomst komt tot stand zodra de opdrachtgever schriftelijk of mondeling akkoord heeft gegeven op de offerte of aanbieding van het bedrijf.
3.2. Wijzigingen van een overeenkomst dienen schriftelijk te worden overeengekomen tussen partijen. Indien deze wijzigingen invloed hebben op de overeengekomen prijs of levertijd, wordt dit door het bedrijf aan de opdrachtgever gemeld.
3.3. Het bedrijf heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden indien dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 4 – Uitvoering van de Overeenkomst

4.1. Het bedrijf zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
4.2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft het bedrijf het recht bepaalde werkzaamheden door derden te laten verrichten.
4.3. De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens en materialen, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, tijdig aan het bedrijf worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens en materialen niet tijdig zijn verstrekt, heeft het bedrijf het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.

Artikel 5 – Prijzen en Betaling

5.1. De prijzen zoals vermeld in offertes en overeenkomsten zijn exclusief BTW en eventuele andere heffingen van overheidswege, tenzij anders overeengekomen.
5.2. Het bedrijf is gerechtigd prijsverhogingen door te berekenen indien zich tussen het moment van de offerte en de uitvoering van de overeenkomst prijsverhogingen hebben voorgedaan ten aanzien van bijvoorbeeld materialen of lonen.
5.3. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bij overschrijding van deze betalingstermijn is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is hij een rente van 1% per maand verschuldigd, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente geldt.
5.4. Indien de opdrachtgever in verzuim is met de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 6 – Aansprakelijkheid

6.1. Het bedrijf is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die is ontstaan door opzet of grove schuld van het bedrijf.
6.2. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

  • de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade;
  • de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van het bedrijf aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan het bedrijf toegerekend kunnen worden;
  • de redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade.
    6.3. Het bedrijf is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

Artikel 7 – Overmacht

7.1. Het bedrijf is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de opdrachtgever indien het daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
7.2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop het bedrijf geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor het bedrijf niet in staat is zijn verplichtingen na te komen.

Artikel 8 – Garanties

8.1. Het bedrijf staat ervoor in dat de uitgevoerde werkzaamheden voldoen aan de overeenkomst en met de vereiste zorg en vakmanschap zijn uitgevoerd.
8.2. Indien binnen een termijn van zes maanden na voltooiing van de werkzaamheden blijkt dat deze niet conform de overeenkomst zijn uitgevoerd, zal het bedrijf de werkzaamheden kosteloos herstellen, tenzij het gebrek het gevolg is van een fout of onjuist gebruik door de opdrachtgever.

Artikel 9 – Toepasselijk Recht en Geschillen

9.1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij het bedrijf partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.
9.2. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met overeenkomsten tussen het bedrijf en de opdrachtgever, zullen in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar het bedrijf gevestigd is.

Artikel 10 – Wijziging en Vindplaats van de Algemene Voorwaarden

10.1. Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en te vinden op de website van het bedrijf.
10.2. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie van de algemene voorwaarden, of de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.